Асоціація платників податків України звертає увагу платників податків – суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з паливо-мастильними матеріалами,  на набуття чинності  з 01.04.2015 року  підпунктами 230.20-230.23 статті 230 Податкового кодексу України, якими передбачено запровадження акцизних складів на паливо-мастильні матеріали.

 

Вважаємо доцільним бухгалтерським службам відповідних підприємств завчасно звернутись до фіскальних органів за місцем реєстрації щодо відкриття відповідних складів та організації їх роботи.

 

З 01.04.2015 року транспортування нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу, відвантажених з акцизного складу підприємства, на якому виробляються нафтопродукти, паливо моторне альтернативне та скраплений газ, без товарно-транспортних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі товарно-транспортних накладних  на переміщення нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу, з відміткою представника контролюючого органу на акцизному складі буде заборонено.

Під час виступу в грудні місяці 2014 року на другому етапі ІХ З’їзду Асоціації, народний депутат Андрій Павелко - Голова Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, запевнив делегатів З’їзду про налаштованість Комітету на співпрацю з громадськістю.

 

Підтвердженням цьому стало підписання 4 лютого 2015 року Меморандуму про партнерство та співпрацю між Всеукраїнською громадською організацією «Асоціація платників податків України» та Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету. Ця публічна угода є підтвердженням налагодження партнерських відносин Асоціації з законодавчою владою країни. Для Асоціації це особливо важливо, бо саме від рівня взаємодії громадськості з депутатським корпусом залежить  можливість приймати «правильні» Закони.

 

Задля виконання викладених в Меморандумі положень, з боку Асоціації та Комітету визначений перелік конкретних дій щодо забезпечення системних соціально-економічних реформ, спрямування фіскальної політики держави на дотримання балансу інтересів громадянина і держави. Серед головних напрямків співпраці є участь в розробці та оцінці проектів законів та інших нормативно-правових актів, які знаходяться у сфері відання Комітету, підготовка спільних інформаційно-аналітичних матеріалів з метою реагування на поточну ситуацію в сфері оподаткування та інші.

 

Враховуючи той факт, що платнику податків, який наповнює бюджет, не байдуже, як витрачаються його кошти, одним з головних завдань Асоціації платників податків повинно стати створення прозорого, відкритого і підконтрольного суспільству бюджету, наголошує  Президент Асоціації Василь Матійчик. Так, є сподівання, що практична реалізація завдань, зафіксованих сторонами в Меморандумі, позитивно вплине на досягнення цієї мети.

Зміни щодо пільг, передбачені Кодексом

 

На 2015 рік оподаткування нерухомості кардинально змінено: базу оподаткування поширено на нежитлову нерухомість і одночасно вдвічі знижено розмір неоподатковуваної житлової площі для фізичних осіб.

 

Так, стосовно житлової нерухомості на 2015 рік, згідно нововведень, неоподатковуваний розмір площі квартир, зменшився зі 120 кв. метрів до 60 кв. метрів, стосовно житлових будинків - з 250 кв. метрів до 120 кв. метрів, і, відповідно, у разі володіння різними типами нерухомості - з 370 кв. метрів до 180 кв. метрів на одного власника.

 

Пільги надаються у межах зазначених вище квадратних метрів і незалежно від кількості квартир чи будинків, які перебувають у власності людини.

 

Проте, норми Податкового кодексу зазначають, що місцеві ради можуть збільшувати вищезазначені граничні межі, тобто, встановлювати для житлової нерухомості додаткові пільги з податку виходячи з майнового стану та рівня доходів людини. Пільги з податку для нежитлової нерухомості − в залежності від майна, яке є об'єктом оподаткування.

 

Відомості стосовно встановлених пільг органи місцевого самоврядування передають до відповідного податкового органу за місцезнаходженням об'єктів нерухомості, для врахування їх при обчислені розміру податку.

 

  

Зміни щодо ставок, передбачені Кодексом

 

За 2015 рік максимальна ставка за 1 кв. метр понаднормової (пільгової) площі на житлову нерухомість становить 24,36 грн., а на нежитлову нерухомість − 12,18 грн.

 

Разом з тим, встановлено, що їх розмір встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради залежно від місця розташування та типу нерухомості.

 

  

Щодо пільг, встановлених для столиці

 

Що стосується столиці, Київська міська рада ухвалила Рішення про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві 28 січня 2015 року за № 58/923, а Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з визначеними пільгами та ставками для столиці, оприлюднено пізніше, на передодні подання податкової звітності.

 

Так,на 2015 рік в місті Києві додатково не підвищено вищенаведений граничний розмір пільги для житлової нерухомості, який передбачений Податковим кодексом: 60 кв. метрів / 120 кв. метрів / 180 кв. метрів.

 

  

Щодо додаткових пільг, встановлених для столиці

 

Щоправда, для столичної квартири, додатково до пільги у розмірі 60 кв. метрів, місцеві чиновники встановила додаткову пільгу для фізичних осіб, які мають троє і більше дітей та проживають в одній квартирі, а саме: 20 кв. метрів на третю та кожну наступну дитину віком до 18 років.

 

З 2015 року додатково не оподатковуватиметься вся площа однієї квартири/житлового будинку, що належить на праві власності учаснику антитерористичної операції та членам сім‘ї загиблих учасників антитерористичної операції, сім‘ї Героїв Небесної сотні. Також звільняється від оподаткування податком на нерухомість площа однієї квартири, що належить інваліду на праві власності.

 

Таке зменшення надається один раз на рік.

 

Однак, ці пільги з податку для громадян з житлової нерухомості, що сплачується на території м. Києва, не надаються на нерухомість , що здається в оренду, лізинг, позичку чи використовуються у підприємницькій діяльності.

 

  

Щодо ставок податку на столичну нерухомість

 

На 2015 рік Київська міськрада встановила ставки податку для житлової та  нежитлової нерухомості, незалежно від місць її розташування у розмірі 1 % від мінімальної заробітної плати за 1 кв. метр - 12,18 грн.

 

Як виключення Київська міська рада виокремлює лише такі об’єкти житлової нерухомості як будинки-інтернати для людей похилого віку та інвалідів, будинки дитини та сирітські будинки, будинки нічного перебування, центри реінтеграції та соціальної адаптації, хоспіси, будинки для біженців, будівлі для культової та релігійної діяльності, притулки для бездомних, які оподатковує за ставкою 0,01 %  - 0,12 грн.

 

За зниженою ставкою 0,01 % оподатковуються і такі об’єкти нежитлової нерухомості як гаражі, музеї та бібліотеки, будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, будівлі лікарень, материнські та дитячі реабілітаційні центри, пологові будинки, центри функціональної реабілітації, зали (споруди) спортивні, історичні пам'ятки, будівлі для культової та релігійної діяльності, будівлі (споруди) комунальні.

 

Зауважимо, що власники нерухомості в центрі міста та власники нерухомості на окраїні столиці на разі знаходяться в рівних умовах, їх нерухомість оподатковуються за однаковою ставкою – по 12,18 грн. за 1 кв. метр, тому є сподівання, що в майбутньому ці аспекти будуть враховані.

 

Крім того, столиця одне з небагатьох міст, де розмір ставок податку на нерухоме майно встановлене для усіх об’єктів нерухомості незалежно від місць їх розташування (зональності).

 

  

Зі змістом вищезгаданих документів ви можете ознайомитись нижче:

 

Рішення про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві від 28 січня 2015 року № 58/923

 

Додаток 1_Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Зауважимо, що з 01.01.15 року роботодавці, які нараховують своїм працівникам за основним місцем роботи низькі зарплати (менше ніж мінімальна заробітна плата), зобов’язані нарахувати та сплатити єдиний внесок (у частині нарахування) виходячи із розміру мінімальної заробітної плати.

 

У разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.

 

При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставки єдиного внеску, встановлені цією частиною, застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру без застосування коефіцієнта бази нарахування"(абз. 10 та 11 ч. 5 ст. 8 Закону №2464)

 

Що це означає? Це означає, що загальна база нарахування за місяць особі, що працює за основним місцем роботи не повинна бути меншою за 1218 грн. Водночас це не стосується утримань  із заробітної плати в частині ЄСВ. Наприклад, якщо сума нарахованої заробітної плати за місяць склала 350 грн, а ставка ЄСВ 37 % (умовно), то нарахування складатимуть 450.66 (1218 х 37 %), а утримання із заробітної плати – 12.60 (350 х3.6%).

 

Якщо наймана особа протягом місяця перебувала у відпустці за свій рахунок і їй відповідно заробітну плату не нараховували, то нарахування і утримання за цей місяць такій особі дорівнюватимуть нулю. Чому нарахування дорівнюють нулю? Тому, що відсутня база нарахування як така, тому її не можливо довести до розміру мінімальної заробітної плати.