18 січня п.р. Президент ВГО «Асоціація платників податків України» Грігол Катамадзе, Перший віце-президент Асоціації Юрій Атаманюк, Голови Територіальних відділеньАсоціації у областях України, а саме: у Вінницькій (Вінник С.О), Дніпропетровській (Речицький О.Ю), Донецькій (Поляков Р.О.), Луганській (Шахов С.В.) та Харківській (Вишневська М.К.) прийняли участь у третьому Антикорупційному форумі у м. Харкові, у виставковому залі Радмір Експохолі, який відбувся з ініціативи Голови Одеської облдержадміністрації Міхеїла Саакашвілі. Більше трьох тисяч людей взяли участь у зазначеному заході.

Як зазначили організатори Антикорупційному форумі у м. Харкові:

- мета Форуму є зосередження сил суспільства на боротьбі з корупцією у всіх сферах: у правоохоронній системі, в економіці, в політиці – скрізь, де вона вбиває і краде наше майбутнє. Ми збираємося, щоб виробити рішення з чотирьох груп питань. Це:

1) Об’єднання громадських і політичних сил для очищення країни.

2) Механізми боротьби, які необхідно задіяти вже сьогодні, і план дій.

3) Невідкладні заходи щодо зміни ситуації в країні.

4) Широка програма системних реформ, які усунуть грунт і передумови для корупції.

Перед початком форуму: - нардеп Сергій Лещенко заявив, що створення партії на основі руху «За очищення» обговорюватиметься, коли стануть зрозумілі перспективи виборів в Україні. «Якщо будуть вибори, то питання партійного об’єднання на базі руху виникне», – зазначив депутат; - заступник голови Одеської ОДА Саша Боровик заявив, що Форум озвучить певні політичні вимоги. «Це позначить форум як політичну організацію, яка заявить про те, які в руху є амбіції з точки зору політичних перемог», – сказав він у коментарі «112 Україна». Глава Одеської облдержадміністрації, ініціатор Антикорупційного форуму Міхеїл Саакашвілі виступив перед його учасниками, який неодноразово переривався оплесками. Так, Саакашвілі зазначив, що термін «корупція» занадто «гарний» та «поетичний» для того, щоб описати те, що відбувається в Україні; насправді це звичайне злодійство і бандитизм. "Ми обов'язково витягнемо Україну з болота і підемо вперед. І дуже важливо, що почнемо це з Харкова. Це місто з величезним потенціалом, Харків - це інша Україна", - упевнений Саакашвілі. Він заявив, що вірить в людей і в людський потенціал. "Саме тому головний ресурс для Харкова - це люди: відкриті, добрі і доброзичливі.

ТРАНСПОРТНИЙ ПОДАТОК

 

У 2016 році транспортний податок, як і раніше, сплачують фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об'єктами оподаткування.

 

Сам об'єкт оподаткування транспортним податком з 2016 року змінено. Відтепер, оподатковуються легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких складає більше 750 розмірів мінімальної заробітної плати (1 033,5 тис. грн.) (абз.1 пп. 267.2.1 ПКУ).

 

Така вартість визначатиметься Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля та розміщуватиметься на офіційному веб-сайті Кабінета Міністрів України (абз.2 пп. 267.2.1 ПКУ).

 

В минулому році об'єктом оподаткування були легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мали об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. (абз.1 пп. 267.2.1 ПКУ).

 

У 2016 році ставка транспортного податку, як і в 2015 році, встановлюється у розмірі 25000 гривень на рік за кожен легковий автомобіль, що підлягає оподаткуванню (п. 267.4 ПКУ).

 

Законом №909-VIII прописано особливості сплати податку у зв’язку із закінченням 5 – ти річного віку та викраденням автомобіля.

 

Відтак, у разі спливу п'ятирічного віку протягом звітного року, податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п'яти років.

 

У разі викрадення легкового автомобіля− транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем третьою особою (п. 267.6.8 ПКУ).

 

Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до державних податкових інспекцій за місцем реєстрації авто декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально (п. 267.6.4 ПКУ).

 

Платникам податку – фізичним особам до 1 липня 2016 року за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) буде направлено (вручено) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку з зазначенням відповідних платіжних реквізитів.

 

Строки сплати транспортного податку:

 

а) для фізичних осіб - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

 

б) для юридичних осіб - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

Штраф:

 

При невчасній сплаті узгодженої суму грошового зобов'язання з транспортного податку, платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

 

10% при простроченні платежу до 30 календарних днів;

 

20% при простроченні платежу більше 30 календарних днів (п. 126.1 ПКУ).

 

 

 

ПОДАТОК НА НЕРУХОМЕ МАЙНО, ВІДМІННЕ ВІД ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

 

Податок на нерухомість, як і раніше сплачують фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

 

База оподаткування податком з 2016 року не змінилась − загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

 

Ставка податку збільшена до 3% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня (41,34 грн.) за 1 кв. метр бази оподаткування та встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад.

 

Відтепер, якщо загальна площа житлової нерухомості перевищує 300 кв. м. (для квартири) та/або 500 кв. м. (для будинку), то юридичні та фізичні особи – власники такої нерухомості, сплачуватимуть додатково 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку), окрім податку за основною ставкою до 3%.

 

Платники – фізичні особи у 2016 році сплачуватимуть податок за житлову та нежитлову нерухомість за 2015 рік

 

Податок за 2015 рік фізичні особи у 2016 році сплачуватимуть за ставками та з використанням пільг, які застосовувались при розрахунку податку минулого року.

 

До 1 липня 2016 року за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) буде направлено (вручено) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку з зазначенням відповідних платіжних реквізитів. Термін сплати податку – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Пільги з податку (що сплачується на відповідній території) з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, встановлюють сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад. При цьому пільги з податку, з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

 

Водночас пільги не надаються на об’єкти житлової нерухомості, для фізичних осіб на:

 

об’єкт/об’єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;

об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Пільги зі сплати податку на нерухомість для фізичних осіб залишились без змін, база оподаткування зменшується:

 

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

 

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

 

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток – на 180 кв. метрів.

 

Таке зменшення надається один раз за кожний податковий (звітний) рік.

 

З 1 січня 2016 року сільські, селищні та міські ради більше не матимуть права збільшувати граничний розмір житлової нерухомості, на який зменшується база оподаткування цим податком.

 

Платники – юридичні особи у 2016 році сплачуватимуть податок за житлову та нежитлову нерухомість за 2016 рік

 

Вони самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня і до 20 лютого 2016 року подають до державних податкових інспекцій за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

 

Пільги зі сплати податку на нерухомість для юридичних осіб не передбачені.

 

Строки сплати податку на нерухомість:

 

а) для фізичних осіб - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

 

б) для юридичних осіб - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації (п. 266.10 ПКУ).

 

Штраф:

 

При невчасній сплаті узгодженої суму грошового зобов'язання з податку на нерухомість, платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

 

10% при простроченні платежу до 30 календарних днів;

 

20% при простроченні платежу більше 30 календарних днів (п. 126.1 ПКУ).

Відповідно до пункту 199.1 статті 199 розділу V Податкового кодексу України у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково – ні, платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.

 

Одночасно пунктом 199.4 статті 199 розділу V Кодексу встановлено, що платник податку за підсумками календарного року здійснює перерахунок частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій.

 

Результати перерахунку сум податкового кредиту згідно з пунктом 199.5 відображаються у податковій декларації за останній податковий період року.

 

Таким чином, платники податку на додану вартість, які протягом 2015 року здійснювали оподатковувані і неоподатковувані операції, повинні одночасно з поданням декларації з податку на додану вартість за грудень 2015 року (не пізніше 20 січня 2016 року) скласти додаток 7 до декларації та здійснити відповідні перерахунки.

 

Враховуючи зміни, внесені до статті 198 розділу V Кодексу Законами України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" та від 16 липня 2015 року № 643-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" щодо порядку формування з 1 липня 2015 року податкового кредиту звітного періоду, існують особливості проведення такого перерахунку за результатами господарської діяльності в 2015 році.

Внесение изменений в Налоговый кодекс в части налогообложения аграриев является неприемлемым и приведет к потере оборотных средств, снижению конкурентоспособности аграрного бизнеса, повышению себестоимости сельскохозяйственной продукции. 

 

Как сообщил президент Ассоциации Григол Катамадзе, увеличение ставок единого налога и индексация базы налогообложения для сельскохозяйственных товаропроизводителей в 2015 году уже привела к негативным последствиям в сельском хозяйстве.

 

При этом глава Ассоциации отмечает, что действующая в 2015 году система специального режима налогообложения НДС соответствует правилам и требованиям ВТО.

 

Сохранение с 1 января 2018 года действующей системы налогообложения сельскохозяйственных товаропроизводителей предусмотрено и коалиционным соглашением и Планом мероприятий по выполнению Программы деятельности Кабинета Министров Украины и Стратегией устойчивого развития «Украина-2020».

 

"Сохранение действующего специального режим налогообложения НДС имеет важное значение в упрощении налоговых отношений в области сельского хозяйства и является на сегодняшний день единственным видом государственной поддержки, которая осуществляется в автоматическом режиме без вмешательства государства, что исключает коррупционную составляющую.

 

Ассоциация налогоплательщиков Украины неоднократно выражала свою позицию относительно неприемлемости введения для сельскохозяйственного сектора экономики общего режима налогообложения и подчеркивала, что без внедрения четко регламентированных компенсаторов бюджетной поддержки развития сельскохозяйственных предприятий отмена специального режима НДС или ограничение в его применении преждевременно",- говорит Григол Катамадзе. 

 

Важно отметить, что поддержка сельхозпроизводителей в странах Европы составляет около 450 евро / га, тогда как в Украине - почти в 10 раз меньше (с учетом прямой и косвенной поддержки - около 800 грн. на 1 га пашни).

 

"К сожалению, голос бизнеса и общественных организаций не был услышан или просто проигнорирован. И уже в настоящее время мы видим негативную реакцию на принятые изменения представителями аграрного сектора экономики.

 

Ассоциация налогоплательщиков Украины считает, что отмена льгот в налогообложении аграрных предприятий и увеличение ставок налогов станут «приговором» для сельскохозяйственной отрасли",- подчеркивает глава Ассоциации налогоплательщиков Украины. 

 

Источник: http://agronews.ua/node/60577