У територіальному відділенні Всеукраїнського громадської організації «Асоціація платників податків України» відбулись кадрові зміни. Рішенням Установчих Зборів організації Головою правління замість Юрія Захарчука обрано Сергія Вінніка, який до цього був виконавчим директором.

 

«Члени нашої організації переконані, що зміни, які відбулись, принесуть позитивні результати: для організації в цілому, регулюванні відносин бізнес-фіскальна служба, розбудові прозорих відносин громадського сектору та влади. Сьогодні Асоціація бачить набагато більше індикаторів, які свідчать про те, що необхідно проводити кардинальні зміни – переглянути систему оподаткування, спростити її до рівня, який би розумів навіть старшокласник. Ми сподіваємось на успішний досвід у регіоні, який стане стартом кампанії по Україні», - прокоментував зміни новий Голова правління Сергій Віннік.

 

На його думку, правила ведення бізнесу в Україні постійно змінюються, що відлякує іноземних інвесторів та змушує вітчизняних підприємців орієнтуватись на короткострокові проекти із мінімальними капіталовкладеннями, які б швидко окупались. Як наслідок – спад кредитування, скорочення робочих місць, зниження реальних доходів населення і високий рівень безробіття.

 

 

«Оскільки Асоціація вірить у майбутнє України, ми продовжуємо наш розвиток – розширюємо мережу однодумців у співпраці із іншими організаціями, проводимо навчання членів організації, розвиваємо мережу осередків», - підкреслив керівник тервідділення.

 

Для зручності відвідувачів, вже облаштовано центральний офіс тервідіделння у м. Вінниці по вулиці Пушкіна, 4. Юридичний супровід та захист членів організації забезпечує заступник директора ВГО «АППУ» у Вінницькій області, правознавець – Михайло Дудчик, який має 30-річний досвід у галузі права. Юрій Захарчук залишається виконавчим директором ВГО «АППУ» у Вінницькій області.

 

У найближчих планах організації – проведення круглого столу на тему змін до податкового законодавства, куди запросять народних депутатів України, які представляють інтереси Вінниччини у Парламенті.

 

Довідково. Сергій Віннік народився 1975 року у м. Жмеринка Вінницької області. 2004 року закінчив Тернопільську академію Народного господарства. 2008 року – Київський національний університет ім. Т. Шевченка. Має кваліфікацію юриста й фінансиста. Полковник податкової міліції. Працював першим заступником начальника ОДПІ – начальником відділу податкової міліції Могилів-Подільської ОДПІ ДПА у Вінницькій області, заступником начальника управління – начальником відділу боротьби із відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом УПМ ДПА у Вінницькій області, першим заступником начальника УПМ ДПА у Вінницькій області. З липня 2010 року – перший заступник голови – начальник управління податкової міліції ДПС у Черкаській області. З 2014 року активно займається громадською діяльністю.

 

 

 

Всеукраїнську громадську організацію «Асоціація платників податків України» засновано 27 листопада 1998 року. Метою створення та діяльності Асоціації є захист прав та законних інтересів платників податків у економічній, правовій, соціально-трудовій та інших сферах їх діяльності, представництво інтересів членів Асоціації на національному, галузевому та місцевому рівнях, а також сприяння створенню в Україні умов для становлення та пріоритетного розвитку національного підприємництва.

 

АППУ – це більше п'яти з половиною тисяч малих, середніх і великих представників ключових секторів економіки: промисловості, фінансовій, зокрема банківській, сфери, будівництва, сфери послуг і т.д. Сьогодні організація бачить своє призначення в консолідації зусиль платників податків для поліпшення ділового середовища та умов ведення бізнесу.

 

Територіальне відділення у Вінницькій області створене 25 вересня 2009 року.

 

Відділення Асоціації налічує більше 200 юридичних та фізичних осіб. Серед них такі відомі підприємства і організації,  як:  ТОВ «АВІС», АКВ Українське каолінове товариство, Вінницька харчосмакова фабрика, Вінницький завод «Пневматика», Гайсинський молокозавод, спеціалізована будівельна компанія «Водпроект» тощо.

 

Діють місцеві відділення АППУ у Жмеринці, Хмільнику, Козятині та Шаргороді.

 

 

 

Контактна особа тервідділення АППУ – Михайло Дудчик

 

e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

тел.: (097) 430-07-10

 

www.appu.org.ua/regions/Vinnytska/

Жизнь бизнесу усложняет несовершенное налоговое законодательство. В Украине необходимо провести фискальную либерализацию и превратить налоговую в сервисную службу. Об этом в эфире радиостанции Голос Столицы заявил президент Ассоциации налогоплательщиков Григол Катамадзе.

 

В Верховной Раде предлагают снизить базовую ставку налога на прибыль с 18% до 15%, а также ввести налогообложение распределенной прибыли и приравненных к ней платежей. Об этом говорится в проекте налоговой реформы, подготовленной профильным парламентским комитетом. Данный проект является альтернативной документу, который разрабатывается в правительстве. В Верховной Раде предлагают снизить ставки многих сборов, но при этом облагать налогом прибыль в виде начисленных дивидендов, выплачиваемых в пользу физлиц-неплательщиков налога на прибыль и нерезидентов.

 

В то же время Государственная фискальная служба планирует в следующем году рассмотреть вопрос об отмене плановых и внеплановых проверок компаний, входящих в офис крупных налогоплательщиков.

 

Грядущую налоговую реформу и взаимоотношения бизнеса с ГФС в эфире радиостанции "Голос Столицы" прокомментировал экс-посол Грузии в Украине, президент Ассоциации налогоплательщиков Украины Григол Катамадзе.

 

Как так получилось, что дипломат оказался главой Ассоциации налогоплательщиков?

 

– В январе 2003 года я завершил свою дипломатическую миссию в Украине, ушел с дипломатической службы, завершил двадцатилетнюю карьеру. Затем я полгода жил в Грузии, но потом вернулся в Украину и решил создавать собственный бизнес. Мы уже несколько шагов сделали в этом направлении, но в апреле этого года прозвучало предложение мне попробовать свои силы на выборах внеочередного съезда Ассоциации налогоплательщиков Украины. Я попробовал, и очень благодарен делегатам съезда, которые поддержали единогласно мою кандидатуру.

 

Чем в целом занимается организация?

 

– Наша организация насчитывает около 7 тысяч членов, начиная от физических лиц-предпринимателей, и заканчивая крупными плательщиками налогов, включая банки. Члены нашей Ассоциации знают и понимают, насколько важна роль организации, насколько важна роль общественности в управлении государством. Одна из самых главных наших целей – отстаивать интересы членов Ассоциации, в том числе защищать от некоего произвола фискальных служб. А этот произвол происходит в том числе и потому, что налоговое законодательство не совершенно. Это происходит и потому, что за последние два года в налоговое законодательство вносили чуть ли не каждую неделю какие-то изменения. За этим элементарно уследить очень тяжело даже крупным организациям, которые имеют целые штаты профессиональных юридических работников. И я уже не говорю о физлицах-предпринимателях, которым еще тяжелее. В это непростое время для Украины как раз несовершенное налоговое законодательство усложняет жизнь для украинского бизнеса.

 

Какие именно изменения максимально усложняют жизнь?

 

– Мне хотелось бы воспользоваться моментом и высказать одну мысль в поддержку Александры Владимировны Кужель, которую очень давно знаю. Даже если тысячу раз Александра Владимировна была неправа, мужикам нужно тысячу раз подумать, прежде чем поднять руку на женщину. Поэтому никаких оправданий этому нет. И вместо того, чтобы страна жила в ладах с законом, народные депутаты показывают такой пример. Такой пример ничего хорошего не дает людям.

 

ВОПРОС СЛУШАТЕЛЯ: Меня зовут Владислав. Гость программы наверняка помнит 1986 год, начало перестройки, когда платили 3% от дохода, и платили практически все. Мы считаем, что налог на зарплату должен быть не более 10%, для производителей я бы рекомендовал 3% от дохода. Тогда люди не будут прятать свои деньги. С торгующих организаций нужно брать 7% дохода. И при растаможке они будут показывать нормальную стоимость и не пытаться скрыть свою прибыль. НДС же должен взиматься при условии, что наценка на товар более 20%. И к нам потянутся инвесторы. Как вы считаете?

 

– Предложения Владислава очень интересны, и я вам точно могу сказать, что весь бизнес даже не просит, а ставит ребром вопрос по поводу кардинальных изменений налогового законодательства в сторону либерализации. То, о чем говорил Владислав, как раз и демонстрирует либерализацию налогового законодательства. Я предлагаю Владиславу обратиться к нам со своими предложениями. Наши эксперты участвуют в круглых столах, в подготовке налоговых преобразований. И я думаю, что такие люди, как Владислав, которые живо интересуются проблематикой, могли бы вносить свои предложения. Все страны, которые пришли к рассвету, прошли через либерализацию фискальной службы. Другого пути нет. Зачем изобретать велосипед? Аргументом на то, что сейчас нельзя вводить либеральные реформы, Минфин называет вероятность дефицита бюджета, называли уже цифру в 120 миллиардов, потом 150 миллиардов, сейчас 200 миллиардов. У меня как у непрофессионального специалиста в области налогов возникает очень простой вопрос: а покажите бюджетные расходы? Очень много вещей из расходной части можно убрать, и дефицит очень серьезно сократить. Более того, я убежден, что МВФ одним из условий ставит обязательное сокращение расходов, которые совершенно сумасшедшие. Например, есть дублирующие органы. Грузия очень хороший пример в этом отношении. Нужно забрать функции экономического толка у всех специальных служб, отдать их только одной службе, например, финансовой полиции. В Грузии службу доходов превратили в сервисную службу. И фискальная служба Украины должна быть сервисной службой, а вот карательную составляющую нужно вывести из-под подчинения фискальной службы и отдать в прямое подчинение министру финансов. Что такое сервисная фискальная служба? Это означает, что налоговый инспектор практически не контактирует с бизнесом. Не премьер-министр должен заявлять о том, что «давайте на три месяца никого не проверять». Это должно быть законом предусмотрено. Фискальная сервисная служба не должна проверять компании. А вот финансовая полиция, которая усмотрит где-то недоплату налогов, может быть карательным механизмом государства. А не так, как сегодня: пришли МВД проверили, завтра прокуратура проверила, послезавтра СБУ, и все время параллельно проверяет налоговая. Как бизнесу работать?

 

Как вы сегодня оцениваете объемы теневой экономики?

 

– Министерство экономики называет цифру в 60%. Я думаю, что где-то так и есть. За последние два года теневая составляющая экономики увеличилась, что катастрофически плохо. Поэтому еще раз хочу сказать, что либерализация налогового законодательства даст возможность вывести львиную долю из тени. Я снова приведу грузинский пример. До 2004 года 90% экономики грузинов находилось в тени. Бюджет Грузии составлял всего 500 миллионов долларов, который в середине года секвестировался на 150 миллионов. И это выливалось в то, что выплачивались мизерные зарплаты, пенсии были по два-три доллара. Но после начала либерализации, проведения либеральной налоговой реформы, через три-четыре года пришли к увеличению бюджета в десятки раз. Тень свели до 5%. Кроме того, есть огромное количество госсобственности, которую можно отдать в частные руки. Украинцы с особой симпатией, если можно так сказать, относятся к частной собственности, уважают частную собственность. Поэтому нужно идти на эти шаги. Также есть украинская земля. Сколько можно продолжать говорить о моратории на землю? Земля должна быть товаром, как это происходит в цивилизованном мире. Никто эту землю никуда с собой не увезет.

 

 

 

Источник: Голос Столицы

Всеукраїнська громадська організація «Асоціація платників податків України» долучилась до обговорення законопроекту №3357, який 26.10.2015 року було зареєстровано у  Верховній Раді України.         

 

Законопроект розв’язує найбільш болючу проблему у сфері оподаткування – зменшення рівня податкового навантаження на фонд оплати праці, яке на сьогоднішній день становить понад 55%, що робить його основною перепоною на шляху виходу бізнесу з тіні.

 

Законопроектом пропонується встановити рівень податкового навантаження на фонд оплати праці не більше 30%: зменшити базову ставку податку на доходи фізичних осіб до 10% (чинна 15 – 20%) та встановити  єдину ставку єдиного внеску у розмірі 20%, скасувавши при цьому єдиний внесок, що сплачується із заробітної плати робітників.

 

При цьому  надзвичайно важливим є збільшення до 10 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб, порогу для оподаткування пенсій, а також розширення кола осіб першого ступеня споріднення при оподаткуванні спадщини.

 

Положення законопроекту направлені на пом'якшення податкового клімату в частині податку на додану вартість, зокрема:

 

передбачено зниження ставки податку з 20%  до 15%;

збільшується сума овердрафту з середньомісячних податкових зобов'язань, сплачених до бюджету, на  середньомісячні обсяги нарахованих податкових зобов'язань платника;

унеможливлюється анулювання реєстрації платника ПДВ за формальними підставами (лише на підставі запису про відсутність його за місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу) шляхом вилучення відповідної норми із статті 184;

запроваджується відшкодування ПДВ виключно в порядку черговості надходження заяв  та   оприлюднення інформації щодо стану відшкодування ПДВ в розрізі окремих платників податків та заявлених ними до відшкодування з бюджету сум ПДВ шляхом формування публічного Реєстру заяв на бюджетне відшкодування.

Запропоновані новації позитивно сприймаються бізнесом, оскільки спрямовані на вирішення надзвичайно гострої проблеми відволікання обігових коштів. Зокрема, передбачені норми повинні суттєво зрушити з місця проблему несвоєчасного відшкодування податку на додану вартість, оскільки передбачають скасування обмежень на автоматичне відшкодування шляхом виключення раніше передбачених критеріїв та надання права бюджетного відшкодування в автоматичному режимі для всіх сум ПДВ, підтверджених СЕА ПДВ.

 

Щодо податку на прибуток підприємств, то законопроектом  передбачено оподатковувати лише ту частину отриманого підприємствами балансового прибутку, яка вилучається з виробництва на користь  засновників підприємств (дивіденди), нерезидентів (репатріація прибутку) та суб’єктів господарювання, які не є платниками податку на прибуток на загальних підставах. Ряд інших виплат з метою оподаткування пропонується  прирівняти до дивідендів.

 

Таким чином, та частина прибутку, яка спрямовується на реалізацію інвестиційних проектів, а також яка  використовується для поповнення обігових коштів підприємства, оподаткуванню не підлягатиме. 

 

Також у бізнес-середовищі було позитивно сприйнято ініціативу зменшення базової ставки оподаткування прибутку до 15%. Такий податок на прибуток безумовно сприятиме  створенню максимально інвестиційно привабливого клімату в Україні.

 

Асоціація платників податків України вважає, що для успішного проходження законопроекту у Верховній Раді України його авторам необхідно запропонувати суспільству чітку відповідь на питання пошуку шляхів збалансування бюджетних доходів і витрат в умовах дії запропонованого законопроекту. На думку Асоціації, така відповідь полягає у поступовому зменшенні видатків бюджету, багато з яких є абсолютно непродуктивними. При цьому зменшення витрат повинно бути в часі гармонізоване зі зменшенням вилучення грошових коштів з бізнес-середовища при набутті чинності норм законопроекту №3357.

 

Разом з тим, на думку Асоціації, недостатньо обґрунтованими є:

 

запропонований у законопроекті механізм оподаткування за фіксованою ставкою індивідуальної діяльності фізичних осіб, які не реєструються як підприємці та не ведуть облік доходів і витрат, але при цьому для них встановлюється граничний обсяг річного доходу;

запровадження касового методу виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту для підприємств паливно-енергетичного комплексу, у зв’язку з ускладненням адміністрування податку на додану вартість;

запропонована норма щодо розподілу ПДФО пропорційно по 50% між місцевими бюджетами за місцем постійного проживання та за місцем роботи платника податку, яка значно збільшить витрати працедавця та ускладнить порядок адміністрування;

тимчасове зарахування єдиного внеску з доходу понад 17 мінімальних зарплат на персоніфікований рахунок фізичної особи в Ощадному банку з виплатою при настанні пенсійного віку – до повноцінного запровадження системи накопичувального пенсійного страхування, що призведе до відволікання обігових коштів.

Асоціація платників податків України закликає своїх членів, представників бізнесу та громадських організацій, експертів та фахівців узяти участь в обговоренні Проекту Закону №3357 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової лібералізації.

 

Пропонуємо детально ознайомитися з концепцією реформи та надіслати свої зауваження та пропозиції не пізніше 12 листопада 2015 р. на адресу This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..   

 

АППУ планує проведення круглого столу з питання змін до Податкового кодексу із залученням авторів законопроекту, експертів, представників бізнесу і громадських організацій. Попередні заявки на участь приймаються за адресою This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Час буде повідомлено додатково на сайті АППУ та адресно тим, хто надішле заявку.